N-VA grootste partij van Vlaams-Brabant

Op 13 december 2012

In de provincie Vlaams-Brabant is de N-VA de grootste partij geworden. Ook in Pepingen scoorden wij een schitterend resultaat met maar liefst 27,8 % van de stemmen. Helaas is er net als in de omringende gemeentes en steden rond het Pajottenland op zijn mooist ook niet in de provincie geluisterd naar de stem van de kiezer. De drie traditionele partijen, CD&V, Open Vld en sp-a, behaalden samen geen meerderheid meer, maar kozen ervoor om niet de N-VA maar wel Groen mee op te nemen in de deputatie.

Het probleem was dat de N-VA vroeg om een afslanking van de provincie en (als gevolg daarvan) een verlaging van de provinciebelastingen. Er zijn in dit land immers veel te veel bestuursniveaus, veel te veel postjes, veel te veel verspilling van middelen. De N-VA wilde die middelen de komende jaren efficiënter inzetten, om zo de hoge belastingfactuur voor de mensen te verlichten. Maar helaas: dit bleek te veel gevraagd. Een gemiste kans!

N-VA Bestuur Pepingen