Oproep adviesraden

Op 22 maart 2013

Oproep kandidaten voor samenstelling van de gemeentelijke adviesraden

Bij aanvang van de nieuwe legislatuur zijn ook de verschillende adviesraden aan vernieuwing toe.

Vanuit deze optiek doet ook het voltallig Pepings N-VA bestuur een oproep aan alle geïnteresseerden om zich kandidaat te stellen voor één van de gemeentelijke raden.

In deze raden kunnen er, naast afgevaardigden van verenigingen, beroepsgroepen en onderwijsinstellingen ook individuele vertegenwoordigers zetelen. Heeft u hiervoor belangstelling en meent u een positieve bijdrage te kunnen leveren aan de adviesvorming die deze raden aan het gemeentebestuur leveren, dan kan u zich kandidaat

stellen om te zetelen in één van volgende raden:

Cultuurraad: raad in verband met het gemeentelijk cultuurbeleid, stimuleren van het plaatselijke culturele werk door overleg, coördinatie en samenwerking

Sportraad:  raad die actief wil meewerken aan een dynamisch en gestructureerd sportbeleid door promotie en aanbod van verschillende sporten voor jong en oud

Milieuraad: raad die zich bekommert om het natuurbehoud, gerichte acties organiseert over natuurbescherming en  milieu- en natuuraangelegenheden

Landbouwraad: raad in verband met landbouw, thuisverkoop, bioteelt, hoevetoerisme en infrastructurele voorzieningen

Jeugdraad: raad die het gemeentelijk jeugdbeleid vorm geeft en activiteiten voor de jeugd organiseert en de spreekbuis is van alle kinderen, jongeren en jeugdwerkers

Ouderenraad: raad die zich bezig houdt met gezondheid, welzijn en de ouderenproblematiek  in het algemeen en in het bijzonder

Middenstandsraad: advies in verband met de economische ontwikkeling, tewerkstelling, zelfstandige activiteiten en middenstandsbeleid

Lokaal overleg kinderopvang: adviesraad in verband met alle aspecten van kinderopvang (crèches, onthaalouders,scholen, speelpleinwerking, ...)

GECORO: de Gemeentelijke Commissie van Advies voor Ruimtelijke Ordening en Stedenbouw brengt advies aangaande  ruimtelijke ordening (structuurplannen enz)

Bibliotheekbeheersorgaan: raad van de plaatselijke openbare bibliotheek