ACV pleit voor windturbines in het Pajottenland.

Op 2 december 2011

Arco, Dexia, Gemeentelijke Holding…en de bijhorende organisaties en politici blijven maar de media halen met negatief en vaak controversieel nieuws. Tijd voor het ACV (met tenminste 800.000 leden, al dan niet aandeelhouders) om uit een ander vatje te tappen en opnieuw de harten van de Pajottenlanders te veroveren met… windturbines!

Heeft het Algemeen Christelijk Vakverbond (ACV) het evenwel nog steeds niet begrepen? De Pepingse bevolking heeft massaal NEEN gezegd tegen de implementatie van windmolens in onze regio. Een windmolenpark nabij een industriezone of autostrade neerpoten, zal weinig of geen protest veroorzaken.

Die gigantische molens MOETEN er blijkbaar komen omdat het ACV er belang bij heeft. Alhoewel het ACV blijft beweren om immuun te zijn voor belangenvermenging! Wie gelooft die mensen nog? Pajopower heeft enkele jonge ACV-ondernemers in haar rangen, waarvan de tentakels tot bij de huidige politieke meerderheid reiken.

Wij vinden het dan ook vreemd dat het ACV met geen woord rept over hun kernactiviteit: de werknemer in de brede zin van het woord. De windturbines zouden niet alleen EXTRA hinder bezorgen aan de bewoners in de wijde Pajotse omgeving, maar ook het unieke landschap voor altijd verminken. Zou het ACV niet beter een strategisch plan ontwikkelen om het toerisme aan te wakkeren in onze regio, met extra werkgelegenheid als gevolg?

De laatste jaren is het ACV haast uitgegroeid tot een commerciële vennootschap (“zonder aandelen?”) met als actieterrein: windturbines, warmwaterpompen, isolatiematerialen, brandstoffen en dergelijke meer... Waar is de tijd dat het ACV zich in de eerste plaats bekommerde om de rechten van werknemers?

Om de financiële kater veroorzaakt door Arco en aanverwanten te verzachten, heeft het ACV in Pepingen afstand gedaan van haar jaarlijkse subsidie van 50,00 euro. Deze bijdrage van de Pepingse belastingbetaler was te klein om het verschil te maken. Dit wereldschokkend nieuws willen wij jullie niet onthouden. En nog iets, wanneer worden de jaarrekeningen van de Enervest vennootschappen gepubliceerd?

Ons advies richting het ACV, schoenmaker blijft bij je leest! En meteen roepen we de actiecomités op om de strijdbijl nog niet te begraven want volgens de burgemeester zijn de dossiers rondom de Pepingse windmolens nog niet allemaal afgerond... geen wonder dus dat het ACV voor windturbines in onze mooie gemeente pleit!