Opmerkingen en bezwaren op het mobiliteitsplan

Op 26 maart 2012

Volgend bezwaarschrift met betrekking tot het mobiliteitsplan werd door het bestuur van N-VA Pepingen ingediend op de gemeente.

Het volledige mobilteitsplan kan je steeds bekomen via pepingen [at] n-va.be

Op pag. 52
is er sprake van het opwaarderen van lokale weg type III naar type II van de Huttestraat, Hoesnaak, Trapstraat, Steenweg naar Bellingen, Eikstraat, Steenweg op Elingen-Doornstraat, Molenstraat, Heikruisesteenweg en Hondzochtstraat,  Dit zijn nu net de straten die op de spitsuren als sluipweg gebruikt worden om de files in Halle te vermijden.

Is het de bedoeling om nog meer “te snel rijdend sluipverkeer” aan te trekken?

Op pag. 60
is er sprake van het aanleggen van fietspaden in de Hoesnaak , doch verderop in de Huttestraat is er dan plots geen fietspad meer.

Dit zal zeker de veiligheid van de fietsers niet verbeteren , trouwens in het deel van de huttestraat buiten de bebouwde kom is een snelheid van 70 Km/u toegestaan, daar waar in de Hoesnaak slechts 50 Km/u mag gereden worden.

Waar is fietsen het meest gevaarlijk?

Op pag. 62 wordt geconcludeerd dat er geen belangrijke parkeerproblemen zijn in Pepingen

Er wordt over het hoofd gezien dat Bellingen, Beert, Heikruis, Elingen en Bogaarden ook tot Pepingen behoren.

Hier zijn wel degelijk parkeerproblemen, nl. aan De Kring  en het CC te Bellingen,  aan het CC te Heikruis en aan het Parochiehuis te Elingen, daar wordt bij gebrek aan parkeerplaats in de omliggende straten veelvuldig hinderlijk geparkeerd telkens er een activiteit is.

Bovendien is er bij het nieuwe CC te Bogaarden geen bijkomende parkeerplaats voorzien in de bouwplannen wat dus ook parkeerproblemen zal veroorzaken.