Wat met de sporthal te Pepingen?

Op 19 september 2013

Wat met de sporthal te Pepingen?

Al meer dan 30 jaar wordt er te Pepingen gepalaverd over een Sporthal, maar het goedgekeurd ruimtelijk uitvoeringsplan (RUP) “sporthal” ligt nu ter tafel.

NV-A Pepingen wil best geloven dat het vorig gemeentebestuur, samen met de sportdienst,  sportraad en betrokken instanties, 6 jaar lang werkte aan een dossier om in Pepingen een sporthal te kunnen bouwen.

NV-A Pepingen wil best geloven dat de grootste politieke formatie in Pepingen een aantal sporthallen bezocht heeft en in de roes van het gezellig samenzijn, concludeerde dat de sporthal in Bocholt op maat was van Pepingen, zowel ruimtelijk, als financieel.

Het AGB (Autonoom Gemeente Bedrijf) liet begin 2013 een haalbaarheidsstudie uitvoeren door een gerenommeerd architectenburo. Haar conclusie was overduidelijk: de inplanting van het type-sporthal Bocholt op het voorgestelde terrein is niet mogelijk. Niet de sporthal is te groot maar het terrein is niet groot genoeg!

Beste Pepingenaar, wie is hier geloofwaardig de toenmalige schepen of het  architectenburo?

Trouwens, beste uittredende schepen, waarom heeft u vooraleer de eerste steenlegging in het vooruitzicht te stellen, er niet beter aangedaan vooreerst een haalbaarheidstudie te laten uitvoeren?  Uw meerderheidsfractie liet in de periode 2007-2012 te pas en te onpas talrijke studies uitvoeren door adviesbureau’s of consultants.

Waarom hier niet… verkiezingskoorts? Interne concurrentie? Onheilspellende polls? Wanneer zal de eerste steen nu gelegd worden ?

De CD&V schreef onlangs in haar tijdschrift, “wij weten beter en willen graag met jullie onze plannen delen”… Tot op heden heeft het huidige bestuur buiten een stofferig contract van 1981, niets of bijna niets gevonden dat naar het bestaan van deze plannen wijst.

Mogen wij de CD&V vragen ons te helpen om de dossiers met alle documenten van 6 jaar hard werken (2007-2012) terug te vinden?

Beste Pepingenaar, de sporthal “type Bocholt” is ruimtelijk niet op maat van Pepingen. Daarnaast is de sporthal “type Bocholt” financieel niet op maat van Pepingen: de gemeenterekeningen 2012 eindigden met het kolossale tekort van 851.452,61 euro.

Is dit het “ware” nieuwjaarscadeau van de CD&V? De schaamte voorbij, niet?

Beste Pepingenaar, naast een haalbaarheidsstudie hebben wij ook een juridische studie op de bestaande contracten laten uitvoeren. Een studie bij een gekend adviesbureau om de meest exacte bouw- en uitbatingskost te kennen, ligt nog in het verschiet. Ook dit had de vorige meerderheid best gedaan vooraleer de eerste steenlegging aan te kondigen!

Wordt vervolgd ...